HomeTravelFashionBeauty

Wednesday 19 February 2020

Paris - Outfit Day 1 - Parisian Chic


Travelling and sightseeing vs. instagrammable outfits. Always a struggle. And I have told you many times before, the shoes are always the main problem, because when you walk for hours, there is no way you can wear high heels, which of course would make an outfit look instantly better (perfect). So if you see a blogger's outfitpics with high heels, who is on a citytrip, then she is just pretending to do sightseeing and 100% fake.(Or walks around with a bag of shoes in it to change). Because the high heels with which you can walk several kilometers still have to be invented. So always wear (white) sneakers or flat boots in neutral colours, because you can combine them easily with my traveloutfit-tip number 1: dresses! You don't have to think about combinations in the morning or have to change a hundred times to feel good (unless you have already styled your outfits at home and test-wore them (tip number2). But the easiest way is, to just put a dress on, your accessories and jewelry and that's it. And of course a backpack with a jacket and/or a warm knitpiece inside for the evening.

By the way, here we are on the terrace of the Musée d´Orsay with a view on the Seine, the Louvre and Jardin des Tuileries.
----


Reisen, sightseeing und instagrammable Outfits sind ja echt schwer unter einen Hut zu bringen. Und davon habe ich ja schon öfters berichtet. Denn vor allem die Schuhe sind das Hauptproblem, denn wenn man den halben Tag durch die Stadt läuft, kann man keine hohen Hacken tragen, die aber wiederum das Outfit perfektionieren würden. Deshalb sind auch 50 Prozent der Outfitfotos von Bloggern nur gestellt und keine realen Outfits, die sie über Stunden bei Städtetrips tragen würden. Meine fail-safe-pieces sind 1.: Kleider, denn man braucht morgens nicht stundenlang um zu kombinieren, es sei denn man hat die Outfits zuhause schon zusammengestellt und vorgetragen (mein Tip Nummer 2:) Dazu kombiniert - weisse Sneaker und flache Boots in neutralen Farben. Aber bitte immer zuhause vortragen bzw. einlaufen, denn wenn ich an unbequeme Schuhe denke, fällt mir direkt mein Trip nach Venedig ein, mit neuen Schuhe, die mir zuhause ziemlich bequem erschienen, die aber nach Stunden des Laufens in Venedig zur Qual wurden und ich an nichts anderes mehr denken konnte, als meine Fußschmerzen.

Übrigens, hier sind wir auf der Terrasse des Musée d´Orsay mit Blick auf die Seine, den Louvre und den Tuileriengarten. Ich trage ein Kleid von C&A und Boots von H&M.


No comments:

Post a Comment