HomeTravelFashionBeauty

Wednesday 19 August 2015

Dresden - Day 1 - First Impressions

Hi! In my last post about Prague I've told you, that this would be the last one about that city, because after 3 days there, we took a bus to Dresden, which is near. So after I took the photos at the Wallenstein Gardens, we had to hurry to catch that bus. After 2 hours we arrived, checked into our hotel and went out for a little walk again. But I was too tired, so I left the camera at the hotelroom. The next day, my plan was to start at the town's history museum, so we went in the direction of our first stop. (And stay tuned, because this museum became one of our favorites.)
//Hi! Ich hatte ja in meinem letzten Post aus Prag berichtet, dass dies der letzte Beitrag zu dieser Stadt werden würde. Denn mein Geburtstagstrip führte uns über Prag nach Dresden, was sehr gut mit dem Fernbus erreichbar ist. Nachdem wir in den Wallenstein Gärten waren,mussten wir auch schon direkt zum Busbahnhof hetzen.Dann ging es mit einem Fernbus in knapp 2 Stunden weiter nach Dresden. Wir waren dann abends dort, haben unser Hotel gesucht, eingecheckt und sind dann noch ein wenig dort rumgeirrt. Da wir kein Ziel vor Augen hatten und ich eh zu müde war, hatte ich die Cam auch nicht dabei. Unseren ersten, "richtigen" Tag in Dresden wollte ich dann mit einem Besuch im Stadtgeschichtsmuseum beginnen, also machten wir uns auf den Weg dorthin.

No comments:

Post a Comment