HomeTravelFashionBeauty

Monday, 20 October 2014

The Italian Holidays - The Streets of Naples

So on day two, our plan was to visit the Museum in Naples, to see all the artefacts, they unearthed in Herkulaneum and Pompeji. And my sister, who went to Naples even weeks before, told me, that Naples is a shoppingparadise. So I was really looking forward to find some good bargains. And this would be my perfect day: sightseeing and shopping, these are the things my heart beats for. (...and of course dogs:).
But first we had to fight our way through the urban jungle of Naples.//An Tag 2 war unser Plan, ins Archäologische Museum in Neapel zu gehen und die Artefakte, die in den Ausgrabungsstätten von Herkulaneum und Pompeji gefunden wurde, zu bestaunen. Ausserdem sollte laut meiner Sis, die Neapel schon einige Wochen zuvor abgecheckt hatte, ein wahres Shoppingparadies sein. Und seit sie mir das erzählt hatte, war ich Feuer und Flamme, auch noch ein paar coole Schnäppchen zu machen. Es wär somit der perfekte Tag für mich: Sightseeing und Shopping, dafür schlägt mein Herz.(ach ja, und Hunde nicht zu vergessen:)
Aber zuerst mussten wir durch den Großstadtdschungel von Neapel, auf der Suche nach dem Museum.:)

 
Antica Pizzeria da Michele
Probably the best Pizzeria in the world, but unfortunately we didn't have time and the people waiting in front of the shop to open,discouraged us a little bit.:)



Archäologisch National Museum/National Archaeological Musem